I dag har jag praktiskt taget sovit av och till hela dagen. Jag är fortfarande inte bra, snarare sämre idag än igår.
Jag vet inte, men det kanske är någon slags peak vad det gäller sjukdommar som ex influensa. Att man har en period där man tar emot smittan, men inte märker av det förrän i nästa period då symptomen börjar komma, vilka sedan trappas upp för att såsmåning om peaka och plana ut?
I så fall så borde det ju vända nu iallafall. Hoppas kan man ju alltid.
 
 
Det känns verkligen bitterljuvt att ligga sjuk i helgen. Dels hade Wintra och jag planerat att åka ut till Marieberg Köpcentrum idag, lördag för att inhandla diverse nya kläder. Dessutom skulle vi även byta jackan (vi fick med fel storlek till sättet) till det nya rengställ/allvädersställ vi köpte till henne i torsdags.
Ett sådant där super skönt regnställ/allvädersställ med fleacefoder som gör att det blir både mjukare, varmare och trevligare att ha på sig än det tunna, "vanliga" regnstället man har under den varmare delen av året.
 
Förutom att jag missar vår "shoppingdag" idag så var vi dessutom bortbjudna till våra vänner på födelsdags-/bröllopsdags-/inflyttningsfest. Något som jag verkligen såg fram emot...
Även mina svärföräldrar skickade en en middagsinbjudan till oss under gårdagen avseende i dag/i kväll. Men tyvärr fick vi tacka nej där också. Sååå tråkigt!
 
Dock har jag laddat upp med alla nödvändiga mediciner, nässpray, treo, ipren och alvedon. Färsk frukt, En massa kärlek från min underbara man, min finaste lilla dotter och våra söta små fyrbentingar.
Som om inte det skulle vara nog så har jag bunkrat upp med böcker.
 
 
 
Jag älskar ju att läsa, och brukar köpa på mig böcker så fort jag springer på någon bok om något intressant ämne. Det kan vara både fack- och skönliteratur, självbiografier, etc.
Sedan slukar jag dem så fort tillfälle ges. Det här är ett sådant tllfälle...
 
 
Önskar er alla en underbar lördagskväll med god mat, mycket kärlek och kanske en bra film eller två?! 
 
Vi hörs imorgon igen.
 
Puss ❤️
 
 
Och om ni orkar så har jag skrivit av mig ännu lite mer...
 
Blommorna, alla buketter och arrangemang till begravningen som var från oss, (Från mig, Stefan och Wintra. Från Min syter och hennes familj. Från pappa och mina syskon. Liksom från Sebastians kompis.) ville jag göra själv.
 
Alla dom här sakerna kring begravningen och själva begravningen i sig var på något sätt det sista jag någonsin skulle kunna ge min son eller göra för honom, till honom. Därför ville jag göra allt så fint och vackert som det bara gick. Och överösa det med all världens kärlek.
 
Allting valdes omorgsfullt ut. Allt i från de kläder jag redan lämnat till begravningsbyrån. Blommorna som skulle placeras på och brevid kistan, till begravningsprogrammet och den musik som skulle spelas under begravningsgudtjänsten.
 
Jag beställde mängder av snittblommor, över 200st röda, oranga (eller roströda) och vita rosor, 50st vita liljor, murgröna samt diverse olika vita och gröna kvistar och större blad.
Samtidigt så beställde jag oasis i olika varianter och storlekar. 
 
Vi inhandlade sidenband av varierande bredd för att binda runt buketterna och till att skriva en sista hälsning på. Likaså köpte vi pennor för ändamålet i svart, silver och guld.
 
Eftersom att jag hade bokat församlingshemmet till begravningskaffet efter begravningen och hade sån tur att jag fick hämta ut nycklarna och fick tillgång tilll lokalen redan ett par dagar innan begravningen skulle äga rum. Så transporterades allt material dit och sedan var det bara att sätta igång.
 
Jag, min syster Elinor och Sebastians kompis hjälptes alla åt att binda buketterna. Och gjorde tillsammans alla arrangemang.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara med alla förberedelser, inkl dukning och allt därtill så kunde vi alltså låta allting stå kvar över natten. Vi släckte ner, låste och åkte hemåt för att försöka få några timmars sömn (om det nu skulle gå att somna överhuvudtaget)?! 
Dagen därpå skulle vi alltså ta ett sista farväl av vår Älskade Sebastian.
Min Fina, Underbara, Älskade lilla "Bebban"...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress