2 oktober 2017

Höstrensning

Allmänt

Helgen gick visst lika fort den också. Redan måndag igen, och redan Oktober...
 
Som jag sagt tidigare så känns det ju verkligen som om tiden bara rusar förbi i ett rasande tempo.
Jag vet inte om det bara är jag som känner så eller om vi är flera?
 
Det får mig i vilket fall att tänka på min farmor och på någonting hon alltid sa;
"Malin, du ska se vad fort det går så fort du fyllt 25 då börjar det, sen går det fortare och fortare. Efter fyrtio så kommer tiden bara svischa förbi utan att du märker det. Sen plötsligt en dag då sitter du här och tänker tillbaka på livet"...
 
Jag minns att jag tyckte att oavsett så skulle det ju ta en evighet innan jag fyllde fyrtio. Drömma kan ju alla! He he.
 
Vid flera tillfällen nu, efter det att Sebastian lämnat oss så har tanken faktiskt slagit mig att; "hoppas verkligen det går fort nu. Hoppas att farmor hade rätt!"
 
För det är ju helt galet när man tänker på att man skall leva kvar här minst dubbelt så länge utan honom som jag fick leva här med honom. Förutsatt att man skulle dö av ålderdom allså. Helt galet!
 
Därför får jag istället använda ordet oavsett. För oavsett om det går snabbt eller ej. Om det går i 280 eller i slowmotion. Oavsett så skall vi ändå vara tillsammans för evigt när vi väl ses igen!
 
 
Under helgen som flög förbi så han vi med att påbörja "den stora höstrensningen". Vi har rensat och soreterat i första hand Wintras leksaker och kläder. (Vi skall snart byta rum här hemma så det är bra att ha det mesta fixat och klart då.
 
I dag har jag fortsatt med den avstämning jag är i full färd med på jobbet inför den kommande mässan nästa vecka.
 
Stefan lagade, till familjens stora glädje världens godaste fiskgratäng till middag som vi precis ätit upp. Nu har vi precis sat oss ned i soffan för att kolla på tv en liten stund innan vi skall göra kväll.
 
Det är ju Humorpriset -BarnCancerGalan på 5.an så jag tänkte skona er från mina mardrömmska minnen i dag. Och vill istället önska er alla en helt underbar kväll! 
Så hörs vi imorgon istället! <3
 
Glöm inte att bli BarnSupporter!
 
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress